سیدرضا هادیان فر، مترجم و مدرس زبان انگلیسی
سیدرضا هادیان فر، مترجم و مدرس زبان انگلیسی

سیدرضا هادیان فر، مترجم و مدرس زبان انگلیسی

درباره تافل

آزمون تافل TOEFL درباره تافل

 

تافل یک آزمون جـامع زبان انگلیسی است که بـرای ورود به بیش از 4400 کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیـگر بخشهـای جهان، مورد نیـاز می‌باشد. همچنیـن خارجیانی که دارای مشاغل حرفه‌ای می‌باشند، بـرای ادامه فعالیتهای حرفه‌ایشان در آمریکا و کانادا مرتباً به یک رتبه تافل نیاز دارند.

 

تافل کتبی و کامپیوتری

از سال 1968 تا 1998، آزمون تافل فقط به صورت کتبی برگزار می‌شد. شرکت کنندگان پاسخ‌هایشان را روی یک برگه با مداد علامت می‌زدند. در سال 1998 ETC که آزمون تافل را تهیه می‌کند و Sylvan Learning Systems که برگزاری نسخه کامپیوتری تافل را بر عهده دارد، برای اولین بار این آزمون را به صورت کامپیوتری عرضه کردند.

علاوه بر این دو نسخه (کتبی و کامپیوتری)، قرار است یک آزمون کاملاً جدید نیز در آینده نزدیک ارائه شود. این آزمون جدید تفاوتهای زیادی با دو نسخه موجود خواهد داشت. از آن جمله می‌توان به اضافه شدن بخش «Speaking» اشاره کرد. از آنجایی که این بخش تاکنون در تافل مورد سنجش قرار نگرفته است، می‌توانیم انتظار تغییرات بزرگی را در ساختار این آزمون داشته باشیم.

 

آزمون کتبی تافل (PBT)

تافل کتبی یک آزمون زمانبندی شده است که از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

 

1- بخش شنیداری

50 پرسش

35 دقیقه

2- بخش ساختار و نگارش

40 پرسش

25 دقیقه

3- درک مطلب

50 پرسش

55 دقیقه

 

بخش شنیداری. این بخش از تافل توانایی شما را در درک مکالمه‌های انگلیسی آمریکایی مورد سنجش قرار می‌دهد. این بخش خود به سه قسمت تقسیم می‌شود. قسمت اول این بخش (Part A) شامل مکالمه‌هایی کوتاه می‌باشد که بین دو نفر صورت می‌گیرد و پس از پایان هر مکالمه پرسشی مبنی بر اینکه چه چیزی بین این دو نفر رد و بدل شده است و یا پرسشی در مورد زمان یا مکان این مکالمه، مطرح می‌شود.

در قسمت دوم (Part B) مکالمه‌های گسترده‌تری بین دو یا چند نفر انجام می‌شود و قسمت سوم (Part C) نیز دربرگیرنده نطق‌ها و سخنرانی‌هایی است که بیشتر حول و حوش موضوعات دانشگاهی و آکادمیک می‌باشد.

بخش ساختار و نگارش. این بخش دو دسته از سؤالات را در بر می‌گیرد و هر دو دسته برای سنجش توانایی شما در تشخیص گرامر و ساختار صحیح در یک متن طراحی شده‌اند. در دسته اول سؤالات (ساختار یا Structure) شما باید ساختار صحیح و ترتیب لغات را تشخیص دهید. این دسته از سؤالات از یک جمله با یک یا چند جای خالی تشکیل شده است و شما باید گزینه‌ای را که به بهترین نحو جمله را تکمیل می‌کند، انتخاب کنید. در دسته دوم سؤالات (نگارش یا Written Expression) هم شما با جملات کاملی روبرو می‌شوید که زیر چهار تا از کلمات آنها خط کشیده شده است و شما باید کلمه یا عبارت نادرست را شناسایی کنید.

درک مطلب. مهارت کافی در درک متون انگلیسی و نیز دایره لغات خوب، کلید موفقیت در همه بخشهای تافل محسوب می‌شود، اما در این بخش این مهارتها بطور خاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این بخش از آزمون تافل معمولاً شامل پنج متن در زمینه‌های علمی و دانشگاهی می‌باشد و به دنبال هر متن 10 پرسش مطرح می‌شود. همه اطلاعاتی که برای پاسخ به پرسشها نیاز دارید در داخل متنها گنجانده شده است و شما نیاز به پیش‌زمینه علمی خاصی ندارید.

 

آزمون کامپیوتری تافل (CBT)

نسخه کامپیوتری آزمون تافل از بخشهای زیر تشکیل شده است:

 

1- بخش شنیداری

50-30 پرسش

60-40 دقیقه

2- ساختار

25-20 پرسش

20-15 دقیقه

3- درک مطلب

60-44 پرسش

90-70 دقیقه

4- بخش نوشتاری

1 انشاء

30 دقیقه

 

بخش شنیداری. بر خلاف آزمون کتبی، شما برای شنیدن از گوشی (headphone) استفاده می‌کنید. همچنیـن در آزمـون کامپیوتری علاوه بر صـدایی که می‌شنوید، یک تصویــر هم به نمـایش در می‌آید. به همراه هر پرسش گزینه‌هایی در صفحه نمایش داده می‌شوند که بجای
 حروف (C) ،(B) ،(A) و (D)، کنار هر گزینه یک بیضی [
] دیده می‌شود و شما باید روی پاسخ(های) صحیح کلیک کنید.

در آزمون کامپیوتری تافل گاهی بیش از یک پاسخ صحیح وجود دارد. در چنین حالتی به شما گفته می‌شود که چند پاسخ صحیح را باید انتخاب کنید.

این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود. قسمت اول شامل مکالمات کوتاهی است که البته کمی از تافل کتبی طولانی‌تر است. در قسمت دوم هم شما با مکالمه‌ها و سخنرانیهای طولانی‌تری روبرو می‌شوید.

ساختار. این بخش آزمون تافل کامپیوتری، درست مانند تافل کتبی است، با این تفاوت که شما بجای علامت زدن با مداد روی کاغذ، با ماوس روی گزینه صحیح کلیک می‌کنید.

درک مطلب. در این بخش شما ابتدا متنی را می‌خوانید که معمولاً طولانی‌تر از آن است که همه آن در یک صفحه نمایش دیده شود. بنابراین شما مجبور خواهید بود از «نوار مرور» برای دیدن (یا مرور) بقیه متن استفاده کنید (تا زمانیکه «مرور» متن را تمام نکرده باشید، کامپیوتر پرسشها را در اختیار شما نمی‌گذارد). در این مرحله باید روی گزینه Proceed کلیک کنید. حال شما متن را در سمت چپ و پرسش را در سمت راست صفحه نمایش خواهید دید. در این مرحله شما می‌توانید با کلیک روی گزینه Prev به پرسش قبلی برگردید.

بخش نوشتاری. این بخش جدا از رتبه کلی شما گزارش می‌شود. بخش نوشتاری در حال حاضر در آزمون کامپیوتری تافل گنجانده شده است. این انشاء را هم می‌توان با قلم روی یک پاسخ‌نامه نوشت و هم می‌توان مستقیماً در کامپیوتر تایپ نمود. در این حالت می‌توانید از گزینه‌هایی مثل delete، paste، cut و... استفاده کنید.

تلفظ حروف الفبا

تلفظ حروف الفبا

 

e
//
d
//
c
//
b
//
a
//
j
//
i
//
h
//
g
//
f
//
o
//
n
//
m
//
l
//
k
//
t
//
s
/
/
r
//
q
//
p
//
y
//
x
/
/
w
/'/
v
//
u
/
/
        z
/
|| /*

* تلفظ بریتانیایی و تلفظ آمریکایی حرف z است.

 

مرتب سازی حروف الفبا بر اساس اصوات

 

a
 //

h
//
j
//
k
//
     

//

b
//
c
//
d
//
e
//
g
//
p
//
t
//
v
//

//

f
//
l
//
m
//
n
//
s
/
/
x
/
/
z
/
|| /

//

i
//
y
//
         

//

o
//
           

//

q
//
u
/
/
w
/'/
       

//

r
//
           

//

 

زمان ها

زمان ها  

 

 

1. حال ساده Simple Present
2. حال استمراری Present Continuous
3. حال کامل (ماضی نقلی)Present Perfect
4. حال کامل استمراری(نقلی استمراری) Present perfect Continios
5. گذشته ساده Simple Past
6. گذشته استمراری Past Continios
7. گذشته کامل (ماضی بعید) Past Perfect
8. گذشته کامل استمراری(بعید استمراری)Past Perfect continios
9. آینده Future
10. آینده استمراری Future Continios
11. آینده کامل Future Perfect
12. آینده کامل استمراری Continios Future Perfect
13. آینده در گذشته Future in the Past




1- حال ساده
در زمان انگلیسی به سه طریق زمان حال ساده شناخته می شود:
الف: اگر عملی در زمان های مشخص تکرار شود فعل آن جمله زمان حال ساده است که اغلب با قیود every week , every day و ... به کار می رود.

ب: اگر یکی از قید های تکرار ذیل در جمله ای وجود داشته باشد فعل آن جمله زمان حال ساده است.
Always- often- usually-never- sometimes- …

ج- اگر جمله ای بیان کننده حقیقت یا عادتی باشد زمان حال ساده است.
- The earth moves round the sun.
طرز ساختن زمان حال ساده:
حال ساده تمام افعال مصدر بدون to می باشد (بغیر از افعال معین) و فقط در سوم شخص مفرد حرف s به فعل اضافه می شود و افعالی که به , sh, x, o, ss, ch, sh ختم شوند در سوم شخص مفرد es گرفته و افعالیکه به y ختم شوند، اگر قبل از y حرف بی صدا باشد ies گرفته و اگر قبل از y حرف با صدا باشد فقط به آخر آن حرف s افزوده می شود.


طرز منفی و سوالی کردن حال ساده
اگر جمله ای دارای فعل کمکی بود may, can و غیره، برای سوالی کردن جمله آنها را قبل از فاعل ذکر کرده و برای منفی کردن فقط not بعد از افعال کمکی آورده ولی اگر جمله فعل معین نداشت برای سوالی کردن زمان حال ساده کلمه do را قبل از فعل و برای سوم شخص مفرد کلمه does را قبل از فعل آورده و برای منفی کردن don't را قبل از فعل اصلی و doesn't را برای سوم شخص مفرد آورده و هر گاه doesn't و یا does در جمله به کار رود، در جمله همیشه s ویا es فعل اصلی حذف می شود.

I go I don't go Do I go?
سوالی منفی

he goeshe does not godoes he go?
سوالی منفی


مثال زیر را اول سوالی و سپس منفی سازید،

1-I like my natural science teach very much.

2-you can speek with your teacher.

2-حال استمراری


ادامه جمله +مفعول+ing +فعل+(am-is-are)+فاعل

زمان حال استمراری برای بیان انجام کاری که هنوز ادامه دارد بکار می رود.

طریقه شناختن:


اغلب با قید های
( at present)- (now)-at the moment))
و غیره همراه است و همیشه جملات بعد از کلمات آگاه کننده ،در ابتدای جمله بصورت حال استمراری نوشته می شوند،

کلمات آگاه کننده Lisen-be cerful- Look

Look!hassan is coming


طرز ساختن حال استمراری:
حال استمراری هر فعل را با حال ساده فعل (to be) همراه با شکل (ing) هر فعل می سازند،I am going


طرز منفی و سوالی کردن حال استمراری :
برای منفی کردن کا فیست که بعد از افعال معین کلمه (not) را ذکر کرده و برای سوالی کردن (are-is-am)را به ابتدای جمله آورده، البته با افزودن (ing)به فعل اصلی تغیراتی در افعال حاصل می شود که عینا در بخش قواعد دیکته ذکر شده است.
مثال:جملات زیر را یکبار سوالی و سپس منفی کنید:
1-I am listening to the radio now.
2-mehri is coming from high school.
3-she is going to take her coat.
4-we are explaining the lasson for him.

3-زمان حال کامل (ماضی نقلی)
ادامه جمله+مفعول+ قسمت سوم فعل+(have- has)+فاعل

طریقه شناختن(سه طریق)
الف- اگر عملی در گذشته در وقت نا معلومی انجام شده باشد ماضی نقلی است یعنی اگرجمله ای قید زمان نداشته باشد ماضی نقلی است.
ب -اگر عملی درگذشته چند مرتبه تکرار شده باشد فعل آن جمله ماضی نقلی است یعنی اگر درآخر جمله کلمه ی (times)(مرتبه ها) وجود داشته باشد فعل آن جمله ماضی نقلی است و همچنین قیود(this year,twice- this week)

ج-اگر قبل اززمان گذشته دو حرف اضافه (since)و یا (for) بکاررفته باشد فعل آن جمله ماضی نقلی است فرق (since) با(for)در این است که(since) به مبدا زمان اشاره می کند و (for)به طول زمان.

تذکر:
البته کلمات (already)-(just) و(yet) از علائم مشخصه ی ماضی نقلی هستند

طرز ساختن حال کامل:
ماضی نقلی یاحال کامل هرفعل را با زمان حال ساده فعل (have) و برای سوم شخص مفرد(has) به همراه اسم مفعول فعل مورد نظر می سازند،
I have visited.

طرز منفی وسوالی کردن حال کامل:
چون این زمان همیشه با افعال کمکی (have) و یا(has) برای سوم شخص مفرد همراه است لذا برای منفی کردن بعد از افعال کمکی کلمه ی (not) را گذاشته و برای سوالی کردن (have) ویا(has)را به جمله آورده می شود.

تذکر:
کلمه یsince به معنی از همیشه قبل از یک قید زمان در گذشته می آید در حالی که ever since در آخر جمله بعد از فعل بیان می گردد. همچنین اگر بعداز since جمله ای بصورت گذشته نوشته شود در این صورت since حرف ربط خواهد شد.

- She has worked in library since 1359.
- She saw his father in 1360 and has been happy ever since.

4- حال کامل استمراری:


ادامه جمله+مفعول+ ing +فعل+ been + Have/has +فاعل

این زمان نشان می دهد که کاری در گذشته در یک زمان معین یا نامعین شروع شده و تا زمان حال ادامه داشته و هنوز هم ادامه دارد.
البته در افعالیکه در حالت سکون هستند بهتر است از زمان حال کامل استمراری استفاده شود تا زمان حال کامل.
افعالیکه در حالت سکون هستند مثل:
Stay, sit, rest, work, sleep, live, stand, wait, talk, learn, look, lie, listen, study.

طرز شناختن حال کامل استمراری:

شناختن این زمان مثل حال کامل می باشد با این فرق که ماضی نقلی در زمان حال کامل می شود ولی ماضی نقلی استمراری هنوز در زمان حال ادامه دارد که البته حروف اضافه و یا قیودی که برای ماضی نقلی بکار می رود برای ماضی استمراری هم صدق می کند
.
- He is lying on the floor now.حال استمراری
- He has been lying there for two hours.حال کامل استمراری


طرز ساختن حال کامل استمراری:
این زمان را با ماضی نقلی فعل بودن (have/has been) بعلاوه ی شکل (ing) فعل اصلی می سازند.



طرز منفی و سوالی کردن حال کامل استمراری:

در انگلیسی بریتانیایی عیناً مانند ماضی نقلی، سوالی و منفی می شود اما در دستور زبان انگلیسی آمریکایی، از فعل کمکی does برای سوالی کردن قبل از سوم شخص (she, He, It) و doesnot بعد از آن برای منفی کردن استفاده می شود. و در بقیه اشخاص (I, You, We, They) از فعل کمکی do قبل از فاعل، برای سوالی کردن و donot بعد از آن برای منفی کردن استفاده می شود.

5- گذشته ساده
ادامه جمله+مفعول+گذشته فعل+فاعل
نشان می دهد که کاری در گذشته بدون قید و شرط انجام گرفته که معمولاً در این جملات باید یک قید زمان که دلالت به گذشته کند وجود داشته باشد.
I went to the mosque last night.-

طرز ساختن گذشته ساده
اگر به آخر افعال با قاعده d و یا ed اضافه شود بصورت گذشته در می آید ولی افعال بی قاعده قسمت دوم آنها گذشته می باشد.
در زیر یک لیست تقریباً کامل ازافعال بی قاعده را می بینید.

افعال بی قاعده Irregular Verbs

طرز منفی و سوالی کردن گذشته ساده
برای منفی کردن جمله، اگر جمله دارای فعل کمکی بود، با آوردن آن به ابتدای جمله آن را سوالی می کنیم و با گذاردن کلمه not بعد از فعل کمکی آن را منفی می کنیم .
ولی اگر جمله دارای فعل کمکی نبود برای سوالی کردن didرا قبل از فاعل آورده و فعل جمله را به زمان حال تبدیل کرده وبرای منفی کردن did notرا بعد از فاعل می آوریم.


6- گذشته استمراری


مفعول+ادامه جمله+گذشته ساده +Ing +فعل++Was/were+ +فاعل

این زمان به ما نشان می دهد که کاری در موقع وقوع عمل دیگری در حال انجام بوده، پس می توان نتیجه گرفت که گذشته استمراری معمولاً به تنهایی به کار نمی رود و همیشه با یک گذشته ساده بیان می شود.
He saw us as we were coming down the hill.


طرز شناختن گذشته استمراری

در جملاتی که در آن گذشته استمراری بکار رفته است معمولاً یک زمان گذشته ساده همزمان با آن وجود دارد البته با کلمات ربطی مثل:just as- while- when- as

تذکر: بعضی افعال ممتد مثل: shine, rain, drive, live, بهتراست به صورت گذشته استمراری بیان شوند.

طرز ساختن گذشته استمراری

این زمان به کمک گذشته ساده فعل to be همراه با شکل ing فعل اصلی ساخته می شود.
I was working
طرز منفی سوالی کردن گذشته استمراری

برای سوالی کردن افعال کمکی was ویا wereرا در اول جمله آورده و برای منفی کردن کلمه notرا بعد از افعال کمکی was ویا wereآورده.






7- گذشته کامل (ماضی بعید)

فاعل+had+قسمت سوم فعل+ مفعول+...+گذشته ساده

ماضی بعید نشان می دهد که کاری در گذشته قبل از یک عمل گذشته دیگر انجام گرفته است.
ماضی بعید به تنهایی در جمله به کار نمی رود و همیشه آن را با یک گذشته ساده بیان می کنند.

طرز شناختن ماضی بعید

جملات در زمان ماضی بعید با یک گذشته ساده همراه اند همچنین با کلمات ربط by the time, as soon as, be for, after
بیان می شوند.
Hassan had left as soon as we came here.


طرز ساختن ماضی بعید

این زمان به کمک فعل کمکی had همراه با اسم مفعول فعل ماضی ساخته می شود.
I had gone.
She had gone.

طرز منفی سوالی کردن ماضی بعید

برای سوالی کردن فعل کمکی had را به ابتدای جمله می آوریم و برای منفی کردن کلمه not را بعد از فعل کمکی had قرار می دهیم.


8- گذشته کامل استمراری

فاعل ++been+hadفعل+ing+ادامه جمله

این زمان نشان می دهد که کاری در گذشته قبل از زمان گذشته دیگری شروع شده و تا آن زمان ادامه داشته است.


طرز شناختن گذشته کامل استمراری

عیناً مانند ماضی بعید است با این تفاوت که افعال در حالت استمراری می باشند و گاهی زمان انجام کار نیز ذکر می شود.
She had been teaching for a year before she went to Tehran.


طرز ساختن گذشته کامل استمراری

این زمان را به کمک ماضی بعید فعل بودن (had been) همراه با شکل ing(استمراری) هر فعلی ساخته می شود .
I had been working.




طرز منفی سوالی کردن گذشته کامل استمراری

عیناً مانند ماضی بعید منفی و سوالی می شود.



9- زمان آینده
+فاعل Shall/will+ فعل to مصدر بدون + مفعول

این زمان نشان دهنده کاری است که در آینده انجام خواهد شد و بیشتر از تصمیمات و قولها سخن می گوید.
این زمان به کمک افعال shall و مصدر بدون toهر فعلی می سازند، البته shall برای اول شخص مفرد و جمع بکار برده می شود ولی امروزه برای تمام صیغه ها از will استفاده می کنند.

اگر قید زمان جمله ای مربوط به آینده باشد مثل next year, tomorrow فعل آن به زمان آینده خواهد بود.


طرز منفی سوالی کردن زمان آینده

برای سوالی کردن افعال کمکی shall و will را به ابتدای جمله آورده و برای منفی کردن کلمه ی not قبل از shall و will گذاشته می شود.


10- آینده استمراری
این زمان نشان می دهد که کاری در آینده در یک زمان تعیین شده در حال انجام خواهد بود، که معمولاً این زمان آینده استمراری با قید های:
At this time, tomorrow, next month, next week
و یا همراه با کلماتی مثل: if- wish همراه زمان حال ساده می آید.




طرز ساختن آینده استمراری
این زمان با آینده ساده فعل to be و شکل ing هر فعل ساخته می شود.
I will be going. -


منفی سوالی کردن آینده استمراری

با آوردن کلمه not بعد از فعل کمکی will منفی می شود و برای سوالی کردن فعل کمکی will را به ابتدای جمله می آوریم.


11- آینده کامل
این زمان نشان می دهد که کاری در زمان آینده قبل از زمان معینی خاتمه پیدا خواهد کرد.
معمولاً آینده کامل با قیدها و یا حروف ربط after- before- when- by همراه با زمان حال به کار می روند.
I will have done it before six o'clock.

طرز ساختن آینده کامل
این زمان به آینده ساده فعل have و اسم مفعول فعل اصلی می آید.
- I will have done.
- You will have seen.

شکل منفی سوالی
با کلمه not بعد از افعال کمکی shall و will منفی شده و اگر این دو فعل کمکی را به ابتدای جمله بیاوریم جمله سوالی می شود.




12- آینده کامل استمراری
این زمان نشان می دهد که کاری در آینده قبل از زمان تعیین شده شروع شده و تا بعد از آن زمان ادامه خواهد داشت.
- At 10 o'clock I will have been working for 5 hours.

طرز ساختن آینده کامل استمراری:
این زمان را با آینده کامل، فعل to be و شکل ing هر فعل ساخته می شود.

طرز منفی سوالی کردن آینده کامل استمراری:
با کلمه not بعد از افعال کمکی shall و will منفی شده و اگر دو فعل کمکی shall و یا will را به ابتدای جمله بیاوریم سوالی می شود.

تذکر:
علامت مشخصه این زمان در اینگلیسی این است که قبل از قید زمان آینده حرف اضافه by
و قبل از طول مدت انجام کار حرف اضافه for به کار می رود.


13. زمان آینده در گذشته

این زمان نشان می دهد که کاری در گذشته به صورت آینده بوده است، به این معنی که وقتی عملی را در گذشته به صورت آینده بوده است بخواهند در زمانم حال آن را ییان کنند آن را آینده در گذشته نامند که معمولاً ای زمان در نقل و قول غیر مستقیم به کار می رود.

طرز ساختن آینده در گذشته
عیناً مثل آینده است، با این فرق که به جای shall از should و به جای will از would استفاده می کنند.
مثال:
-I will go to Tehran tomorrow.آینده

He said that he would go to Tehran the next day. -آینده در گذشته

فرق ها

فرق بین  
  • فرق بین little , few
  • فرق بین alittle , a few
  • فرق بین much ,many
  • فرق بین  not only, but also
  • فرق بین  some, any

 

فرق بین (a little- a few- Little- Few)

کلمه ی(Few)(کم، اندک، کمی) همیشه با اسمهای قابل شمارش بکار برده می شوند و عدم یا نبودن چیزی یا شخص را رسانده و همیشه با اسم جمع و فعل جمع همراه است و معنی جمله همیشه میل به منفی دارد.

There were Few children in the garden.-

                        جمع                 جمع

 

Little (کم، اندک، کوچک)

همیشه با اسمهای غیر قابل شمارش همراه است و با اسم و فعل مفرد بکار می رود و عدم وجود چیزی را می رساند و معنی جملات با (Little) همیشه میل بطرف منفی دارد.

- There is little water in the river.

                                                           مفرد                          مفرد

 

 

(چند تا) a few

با اسمهای قابل شمارش و با فعل جمع بکار می رود و وجود چند چیز را می رساند (مثبت) حتی به تعداد کم.

<!--[if !supportLists]-->-         He has a Few friends in this city.<!--[endif]-->

 

 A little (کمی)

با اسمهای غیر قابل شمارش و با فعل مفرد بکار رفته و وجود مقدار چیزی را می رساند (مثبت) حتی اگر به مقدار کم باشد.

- He has a little money in his wallet.

تبصره:

 هنگامیکه جواب سوالی با (yes) شروع شود در آن جمله از (a Few) و (a Little) استفاده می کنند و وقتی جواب با کلمه ی (not) شروع شود از (Few) و (Little) استفاده می شود، البته اگر در جمله ای از (only) استفاده شود باید از صفات مثبت 

(a few) و (a little) استفاده کرد.

 

فرق بین (much) و (many)

 

Much: فقط با اسمهای غیر قابل شمارش و با فعل مفرد همراه است و در جملات مثبت، منفی و سوالی بکار برده می شود ولی بهتر است که در جملات مثبت از کلمات  (plenty of) و یا (a lot of ) استفاده نمود.

 

Many: فقط با اسمهای قابل شمارش و با فعل جمع همراه است و در جملات مثبت، منفی و سوالی بکار برده می شود ولی بهتر است در جملات مثبت از کلمات (a lot of) استفاده کرد.

<!--[if !supportLists]-->1-               He has not (many-much) money.<!--[endif]-->

<!--[if !supportLists]-->2-               There is not (many-much) food in the house.<!--[endif]-->

<!--[if !supportLists]-->3-               Are there (many-much) books in the library?<!--[endif]-->

<!--[if !supportLists]-->4-               How (many-much) times a day do you go to the mosque?<!--[endif]-->

<!--[if !supportLists]-->5-               How (many-much) time do you need to do it?<!--[endif]-->

 

ترکیب در جمله بوسیله (not only… but also)

 

جملاتی که دارای فاعل یکسان هستند بوسیله کلمات (not only) و (but also) به هم ربط داده می شوند.

همیشه برای ترکیب دو جمله بوسیله (not only) و (but also) و فاعل و فعل مشترک بین دو جمله را نوشته و سپس (not only) آورده و سپس ادامه جمله اول و قسمت مشترک جمله دوم (که با جمله اول مشترک بود) را حذف کرده و سپس و (but also)

را آورده و بعد ادامه جمله را نوشته .

 

- He is kind. He is helpful.

- He is not only kind but also helpful.

 

فرق بین (some) و (any)

کلمه (some) در جملات مثبت و با اسمهای قابل شمارش و غیر قابل شمارش و با فعل مفرد و جمع بکار می رود ولی (any) در جملات منفی و سوالی با اسمهای قابل شمارش و با فعل مفرد و جمع بکار می رود. البته کلمه ی (any) بعضی مواقع با جملات سوالی می آید و موقعی است که سوال کننده انتظار جواب مثبت داشته باشد.

نکات عمومی

نکات عمومی  
  • اسم
  • حالت اسم
  • انواع ضمیر
  • حرف تعریف نامعین (a) و (an)
  • فعل
  • سوالات کوتاه Tag Questions
  • جلوگیری از تکرار کلمات بوسیله بکار بردن افعال کمکی
  • طریقه بکاربردن کلمات استفهامی مثل:
  • طرز ساخت صفات تفصیلی و عالی
  • قیود
  • طبقه بندی قیدها
  • محل قرار گرفتن قیود
  • جمع بستن اسمها
  • حروف ربط
  • صفت
  • Who, what, whom, why, whose, where,which



تعریف اسم (noun)
اسم کلمه ای است که برای نامیدن شخص مکان و یا چیزی بکار برده میشود.

انواع اسم
باغ= garden، میز تحریر=desk، دختر= girl، پسر=boy، مداد=pencil

1- اسم عام common noun اسامی می باشند که در میان اشخاص – مکان ها ویا اشیاء- عمومیت داشته باشند.
2-اسم خاص proper noun
اسامی می باشند که نام مخصوص یک شخص- چیز ویا مکان معینی باشد.
Ali- Iran- Big Ben

3-اسم معنی abstract noun

درد=pain،سرعت=speed،ثروت=wealth،


اسمی می باشد که بخودی خود وجود ندارد و وجودش در اشخاص و یا اشیاء دیگر احسا س میشود. سلامتی=health
4-اسم جمع collective noun
اسمی است که در صورت مفرد، ولی در معنی بر گروه و دسته ای دلالت می کند.
تیم=team، دسته= class، نیروی دریایی=navy،ارتش=army،کتابخانه= library

حالات اسم
 

The man opened the door.
2-حالات مفعولی accusative case:وآن هنگامی است که اسم مفعول یک فعل متعدی باشد.
He asked the man a question.



Hassan's book is on the table.

- Boy s' book.


2- The club of the woman. …… Woman's club
3- The house of Ali and Hassan. …. Ali and Hassan's house
4- The hats of Ladies. …… Ladies' hats
5- The typist of Ali. ……. Ali's typist


Pronouns
1. ضمایر شخصی
الف- ضمایر شخصی فاعلی
ب- ضمایر شخصی مفعولی

الف- ضمایر شخصی فاعلی: بجای فاعل در جمله قرار می گیرند.
مفرد
(I – You –He – She – It)

(We – You - They)


مفرد
(Me – you – him – her –it)

(Us – you them)

2.ضمایر ملکی
ضمایر ملکی هیچوقت همراه اسم نبوده بلکه در جمله به تنهایی بکار می روند و از تکرار اسمی در حالت ملکی جلوگیری می کنند.

مفرد
(His – hers – yours – mine)

(Theirs – yours – ours)

- This book is (my book) mine.

1-حالات فاعلی nominative case: زمانی است که اسم فاعل جمله باشند. تذکر:کلمه ی (Belong) بعد از فاعل و قبل از فعل آمده و بعد از (Belong)همیشه (to) آورده و سپس یک ضمیر شخصی مفعولی متناسب با فاعل جمله. 3-حالات اضافه اسم :possessive caseاسم موقعی در حالت اضافه است که چیزی یا کسی به آن متعلق باشد و یا به او نسبت داده شود . اسمهائیکه بحرف (s) ختم شده و یا جمع می باشند مثل boys با (') آنرا بحالت اضافه در می آورند. عبارات زیر را بحالت اضافه اسم در آورید: 1- The clothes of boys. ……. boy s' clothes انواع ضمایر جمع ب- ضمایر شخصی مفعولی: بجای مفعول در جمله قرار می گیرند. جمع جمع
صفات ملکی:
صفاتی هستند که چیزی یا شخصی را به شخص یا چیزی نسبت می دهند و همیشه باید با اسم بکار برده شوند.

مفرد
(Its – his – her – your – my)

(Their – your – our)

3- ضمایر انعکاسی: در جای مفعول در جمله می آید و نشان می دهد که مفعول جمله خود فاعل می باشد(shot گذشته shoot است).

- The man shot himself.


Myself ~ Ourselves
Yourself ~ Yourselves
Himself ~ Herself ~ Itself ~ Themselves

4. ضمایر اشاره:
مانند ( These – That – This ) که هم ضمیر و هم صفت اشاره هستند که اگر به تنهایی بکار روند ضمیر و اگر با اسم همراه باشند، صفت می باشند.
This book is mine.- صفت
- ضمیر This is what I said.

بعد از فعل متعدی و حرف اضافه ضمیر مفعولی ذکر می شود و نه فاعلی

تذکر2:
در جملات مقایسه ای که معمولاً با کلمه (than) همراه هستند ضمایر فاعلی بعد از (than) ذکر می شود، البته اگر مقایسه با فاعل باشد. در مکالمه از ضمیر مفعولی برای مقایسه استفاده می شود که از لحاظ گرامری غلط است اما بین خود انگلیسی زبانان اینگونه کاربردها عادی می باشند.

حرف تعریف نامعین (a) و (an)

- A book - an apple

-

I looked up and saw a plane (first mention). The plane flew low over the trees (now you know which plane I mean).




تذکر:
حروف با صدا عبارتند از ( a – e – I – o – u )

A pen - an egg – an idea – an orange


اسمهائیکه با (h) ساکن شروع شوند (an) می گیرند.
An hour – an honor

A house – a half


اسمهایی که با صدای (u) و یا حرف صداداری که صدای (u) می دهد با حرف تعریف نا معین (a) نوشته می شود.
A European – a union – a university

حرف تعریف نا معین (a) و (an) با اسامی جمع بکار نمی روند.

جمع بستن اسمها
اسمها با حرف (S)جمع بسته می شوند ولی اگر کلمه ای به حروف (f-t-k-p)ختم شود در تلفظ (s)آخر را با صدای (س)بیان می کنند ولی اگر به حروف دیگری ختم شوند (s)آخر صدای (z)میدهد.
صدای(س)a books – cats
صدای(ز)boys – girls


Dresses - bushes – churches - boxes


City?cities ولی boy?boys


Thief?thieves و wife?wives


گوسفند= - sheepگوزن=dear


Pyjams – trousers –scissors

Man?men
Ox?oxen
- بعضی ازاسم ها که به (o) ختم می شوند در جمع(es)و بعضی فقط (s)می گیرند.
Hero? heroes ولی piano? piano




I go to school.
2-فعل متعدی: که بدون مفعول معنی جمله کا مل نشود.
The cat caught the mouse.


مفعول بر دو نوع است 1-مفعول بی واسطه direct object ، 2-مفعول با واسطه indirect object



ب- هر گاه مفعول با واسطه بعد از مفعول بی واسطه قرار گیرد ما بین دو مفعول حرف اضافه مناسبی احتیاج است .
مفعول بی واسطه + مفعول با واسطه + فعل متعدی
He gave me a book. (1)


He gave a book to me. (2)
I send her some flowers.
بی واسطه با واسطه
اگر مفعول با واسطه ضمیر و یا یک کلمه ی کوچک باشد آنرا بعد از فعل متعدی بیان می کنند.
ولی اگر مفعول با واسطه چند کلمه ویا کلمه ی طولانی باشد آنرا بعد از مفعول بی واسطه بیان می کنند.
He will give the book to who ever wants it.


طرز بکار بردن این افعال در جملات با سایر افعال دیگر فرق دارد که اغلب این افعال ناقص می باشد به این صورت که تمام قسمتهای یک فعل معمولی را ندارند و اغلب این افعال را افعال مخصوص هم مینامند. البته تمام این افعال معین با کلمه ی (not) منفی می شوند و اگرقبل از فاعل ذکر کنیم جمله بصورت سوالی در می آید.
حال ساده: فعل (to be) (am –is –are - )





تذکر1:در جملاتی که افعال کمکی دارند برای جمله مثبت ،همان فعل کمکی رابا (not) آورده وسپس فاعل جمله را به دنبالش ذکر کرده ولی اگر جمله منفی باشد ،فعل کمکی را آورده و سپس فاعل جمله را به دنبالش ذکر کرده .
تذکر2:اگر جمله فعل کمکی نداشته باشد برای جملات گذشته از (did) برای جواب یک جمله ی منفی واز (did not) برای جواب جملات مثبت استفاده کرده و سپس فاعل جمله را بیان کرده.

تذکر3:از (does) برای جملات حال سوم شخص مثبت استفاده کرده و برای سایر ضمایر شخصی از (do) و(donot) استفاده می شود.


ترکیب دو فعل بوسیله (too) و یا (very) (در حالت قید)
کلمه ی (too) (به معنی زیاد) نشانه مقدار یا میزان زیاد است که قبل از یک صفت ساده و یا یک قید ساده ذکر می شود و بعد از آن یک عبارت مصدری قرار می گیرد که معمولاً کلمه (too) قبل از هر صفت و قید ساده معنی منفی به جمله می دهد.

برای ترکیب یک جمله منفی به مثبت از too استفاده می کنیم.
- It is too hot for me to go out.


- It is very cold but we can go out.


برای ترکیب یک جمله مثبت به یک جمله منفی با کلمه ی (too) ابتدا فاعل و فعل جمله مثبت را نوشته سپس کلمه (too) را قبل از صفت ذکر کرده و بعد مصدر با (to) جمله دوم را نوشته.

تذکر 2:
برای تر کیب دو جمله مثبت با (very)


ترکیب دو جمله بوسیله (neither, nor, either, or)


تذکر مهم:
اگر بعد از (neither) (nor) , (either) (or) فاعل مفرد بکار رود همیشه فعل آن جمله به صورت مفرد خواهد بود و اگر فاعل جمع باشد فعل آن فعل آن بصورت جمع خواهد بود.


2. Neither I nor your friends are happy.




گاهی جمله ای بیان می شود و شخص دیگر می گوید مثلاً "فلانی هم همینطور" برای بیان "فلانی هم همینطور" در زبان انگلیسی اگر جمله اصلی منفی باشد بعد از (neither)، مثبت فعل کمکی جمله اصلی بکار می رود و اگر جمله اصلی مثبت باشد و دارای فعل کمکی باشد، بعد از (so) همان فعل کمکی جمله اصلی بکار می رود و اگر جمله اصلی فعل کمکی نداشته باشد چنانچه زمان حال ساده باشد از (so do) و اگر زمان گذشته باشد از (so did) استفاده می شود.
بطور کلی (neither) وقتی اضافه می شود که جمله اصلی منفی باشد و (so) وقتی بکار می رود که جمله اصلی مثبت باشد و عکس مطالب فوق صحیح است.
تمرین:

a- neither am I.
b- so I am.
c- so am I.
d- so do I.
یادآوری:
در زبان انگلیسی بطریق دیگری نیز می توان رابطه ی "فلانی هم همینطور" را نوشت.
اگر جمله اصلی منفی باشد می توان بعد از همان منفی فعل کمکی either به کار برد و اگر جمله اصلی مثبت باشد و دارای فعل کمکی باشد بعد از فعل کمکی too بکار می رود و برای زمان حال do too و اگر زمان گذشته باشد از did too استفاده می شود.

بطور کلی either وقتی در جمله بکار می رود که جمله اصلی منفی باشد و too وقتی در آخر جمله بکار می رود که جمله اصلی مثبت باشد.

تمرین:

a- does either.
b- doesn't either.
c- will either.
d- won't either.





همیشه ضمیر است و برای اشخاص بکار برده می شود که اگر کلمه (who) در حالت فاعلی قرار گیرد بعد از آن افعال کمکی قرار نمی گیرد ولی اگر در حالت مفعولی بیان شود در این صورت بعد از کلمه ی who افعال to be قرار گیرد و جمله به حالت سوال نوشته می شود.





- Whom did you see at school.
3- what


- What makes it sweet?فاعل

What did you do last night?-مفعول

What book do you reed?-صفت


Why are you so sad? قید



- Whose book is this?صفت
-ضمیر Whose is this coat?

which6-


Which bus goes to Tehran?فاعل وصفت
Which is yours?فاعل -ضمیر
Which book did you take?صفت- مفعول


نتیجه 1
بعد از کلمات(why- how- where- when- whom) باید جمله را سوالی کنیم.


نتیجه 2
کلمات (how much- how long- how many- whose- which- what) اگرفاعل جمله باشند جمله بعد از آنها سوالی نمی شود و اگر مفعول جمله باشند باید جمله بعد از آنها سوالی می شود.
حالت اضافه(حالت ملکی) و انواع (s)


الف- اگر مالک نام مربوط به غیر انسان باشد بین دو اسم (of) بکار می رود.
-the leaf of the tree.


-hassan's book.


اگر نام مالک مربوط به انسان با (s) جمع بسته شده باشد فقط بعد از (s)جمع آپا ستروف (')بکار می رود .
مدرسه دختران girls' school


اگر شیئی دارای چند مالک باشد ('s) را به آخرین اسم اضافه می کنیم.

یادآوری 3:
معمولاً وقتی ('s) به آخر اسم شغل یا حرف یا مالک اضافه شود از بکار بردن نام مکان مثل مغازه، storeفروشگاه و... خودداری می شود.
- I must go to the buther's.

(s) جمع مثل book(s) و دیگری (s) سوم شخص مثل: - He runs very fast.


صفات اسم را توصیف می کنند.
صفات از نظر مقام و برتری بر چهار نوعند:





صفت مطلق ساده
صفت ساده کلمه ای است که اسمی را توصیف میکند.
Bad- good - small- large


اگر دو اسم از نظر یک صفت برابر باشند برای آن صفت متساوی بکار می برند. در فارسی مثل: به بزرگی، به کوچکی.

برای ساختن صفت متساوی در انگلیسی از(as+صفتbe+as+) استفاده می شود و در جملات منفی آمریکایی ازترکیب (as+صفتbe+not+as+) و در دستور زبان بریتانیایی این جملات را اینگونه (as+صفتso +)
1- This hill is as high as that mountain.
2- He is not as (so) beautiful as him.

- This is the same color as that plane.




- He is younger than ali.




- H is the oldest girl in the class.


الف:تمام صفات یک بخشی با er به صفت تفضیلی و با est به صفت عالی تبدیل می شود، البته با افزودن er و est تغییراتی در کلمه ایجاد می شود.







large ? larger ? largest
grey?grayer?greyes
Easy?easier?easiest
Hot?hotter?hottest
Out ?outer ?outest
Out ?outer?outest-

Clever?cleverer?cleverest
Simple?simpler?simplest
Narrow?narrower?narrowest
Happy?happier?happiest

ج-کلیه صفات بیش از دو بخش با کلمه ی (more) تفصیلی و با (the most) عالی می شود.
Beautiful?more beautiful? themost beautiful

بعضی از صفاتی که از کلیه ی قوانین تبعیت نمی کنند.
Good?better?best
Bad?worse?worst
Late?later?latest
latter?last
out?outer?outmost


Hard?harder?hardest
Fast?faster?fastest
2-ولی قیدهای دو سیلابی با افزودن (ly)تبدیل به قید شده و سپس با (more)تفصیلی و با (the most)عالی شده و بقیه قیدهای چند بخشی با(more)و(the most)به قیود تفصیلی و عالی تبدیل می شوند.
-easily?more easily?themost easily
-quickly?more quickly?the most quickly
-beautifully?more beautifully?the most beautifully
3-برای ساختن قید متساوی از رابطه (asقیدas)استفاده می شود.
-he runs as slowly as I.




Now-then- befor-since-early-today-tomorrow-every day.

معمولا در آخر جمله قرار می گیرند ولی اگر جمله طولانی و مرکب باشد بهتر است که آنها را درابتدای جمله بیاوریم. البته بعضی از قیود زمان مانند(never-ever) در آخر جمله قرار نمی گیرند.


Here-there-every where- below- above- hence-in- out




Slowly- quickly- happily


Back- fast – hard
قید حالت، در حالت تاکید اگر یک کلمه باشد مستقیماً بعد از فاعل می آید.
طرز قرار گرفتن قیود تکراری
قید های تکراری همیشه قبل از فعل اصلی و بعد از افعال to be بیان می شوند.
Seldom- never - sometimes - usually - often - always –


He+drank+her coffee+very quickly+at the restaurant+yesterday

جمع
تذکر1:
حروف تعریف نامعینی می باشند که در جلوی اسمهای عام قابل شمارش که معین و مشخص نباشند قرار داده می شوند، و یا وقتی اسمی را برای اولین بار ذکر می کنیم.
فرق بین (a) و (an)
اسمهایی که حرف اول آنها حروف بی صدا باشد (a) و اگر از حروف صدادار باشد (an) بکار برده می شود.
تبصره 1:
مگر اینکه (h) تلفظ شود.
تبصره 2:
تبصره 3 :
الف- اسم هایی که به حروف (x- ch- sh- s - ) ختم شوند با(es)جمع بسته میشوند .
ب- اسم هایی که به (y)ختم شوند و قبل از آن حرف صدادار باشد با (s)جمع بسته می شود .ولی اگر حرف ما قبل از (y)بی صدا باشد (y)تبدیل به (i) شد و(esمی گیرد.
ج-اسم هایی که به (fe) و یا (f) ختم شوند در صورت جمع (f) و یا (ef) تبدیل (ves) می شوند.
د-بعضی اسامی در انگلیسی جمع یا مفرد شان یکی است.
ذ-بعضی از اسمها فقط در حالت جمع وجود دارند.
ر- بعضی از اسامی از هیچ قانونی تبعیت نمی کنند.
فعل: verb
کلمه ایست که بر انجام کاری یا داشتن حالتی دلالت می کند فعل بر دو نوع است ، 1-لازم 2-متعدی
1- فعل لازم :فعلی است که احتیاج به مفعول ندارد وبدون مفعول معنی جمله کا مل است و کلمه ای که بعد از فعل می آید متمم نامیده می شود .
طرز بکار بردن مفعول با متعدی
الف- هر گاه مفعول با واسطه بعد از فعل متعدی آید به حرف اضافه احتیاج نیست .
مفعول با واسطه + حرف اضافه+ مفعول بی واسطه+ فعل متعدی
افعال معین
گذشته ساده:فعل (to be)(was- were)
سوالات کوتاه ضمیمه:Tag Ending (Taq Question)
در هر جمله اگر جوابی خواسته باشند اگر جمله مثبت باشد یا منفی سوالی جواب داده و اگر جمله منفی باشد با مثبت سوالی جواب داده
ولی کلمه ی (very) (به معنی زیاد) نشانه ی مقدار یا میزان بسیار زیاد دست که قبل از صفات و قید های ساده ذکر شده که معمولاً بعد از آن عبارت مصدری ذکر نمی شود و هم چنین معنی مثبت به جمله می دهد، برای ترکیب دو جمله مثبت از very استفاده می شود.
تذ کر 1:
ابتدا فاعل و فعل جمله اول را نوشته و سپس (very) را قبل از صفت بیان کرده.
جملاتی که دارای فاعل یکسان هستند بوسیله کلمات (or)، (either) و یا (nor) (neither) به هم ربط داده یا ترکیب شوند، بدین ترتیب که قسمتهای مشترک در هر دو جمله را ابتدا نوشته و سپس کلمه ی (either) و سپس ادامه جمله اول را نوشته و قسمت مشترک در جمله دوم را حذف کرده و کلمه (or) را آورده و بعد جمله دوم را نوشته البته برای هر دو جمله مثبت و انجام کار مثبت در دو جمله از کلمات (or) و (either) و برای انجام ندادن هیچ کدام از دو جمله و به عبارتی برای ترکیب دو جمله منفی (در عمل) از کلمات (nor) و (neither) استفاده کرد.
1. Neither your friends nor I am happy.
جلوگیری از تکرار کلمات بوسیله بکار بردن افعال کمکی
1. She is going to the mosque and ….
1- You will not enjoy and my son….
طریقه بکار بردن کلمات استفهامی Question Words
بعضی کلمات شوال بصورت ضمیر و بعضی ها بصورت قید و صفت در جمله بکار می روند. این کلمات بعنوان کلمه ی سوال همیشه در اول جمله واقع می شوند.
1- who:
1- Who went out yesterday? (فاعلی)
2- Who are you talking to? (مفعولی)
2- Whom
شکل مفعولی who است که بعد از آن همیشه جمله بصورت سوال نوشته می شود.
به صورت های صفت، ضمیر، فاعل و مفعول در جمله بکار می رود. اگر به صورت فاعل بکار رود فعل کمکی بعد از آن نمی آید ولی اگر بصورت مفعولی باشد بعد از آن فعل معین می آید.
4- why
اغلب به صورت قید بیان می شود و بعد از آن همیشه جمله به صورت سوالی بیان می شود.
5- Whose
بصورت صفت و ضمیر برای اشخاص بکار برده می شود.
به صورت صفت و ضمیر وهمچنین فاعل و مفعول در جمله می آید. در حالت فاعلی فعل معین بعد از آن نمی آید ولی در حالت مفعولی فعل معین بعد از آن می آید.
حالت اضافه برای مالکیت بکار می رود و مالک یا نام مربوط به انسان است یا غیر انسان.
ب-اگر مالک نام مربوط به انسان باشد بعد از نام انسان ('s) اضافه می شود.
یاد آوری1:
یادآوری 2:
مقایسه صفات
1- صفت مطلق ساده
2- صفت متساوی
3- صفت تفضیلی
4- صفت عالی
صفت متساوی
یاد آوری: در رابطه (asصفتas) اگر بجای صفت اسم بکار رودباید از رابطه ی (+asاسمthe same+) استفاده کرد.
صفت تفضیلی(مقایسه ای)comparative
صفت تفضیلی(comparative) برتری شخصی را از چیزی یا شخص دیگری بیان می کند و به صورت +er+than)صفت) ساخته می شود.
صفت عالی superlative
صفات عالی برتری شخصی یا چیزی را از شخص یا اشخاص دیگر بیان می کند.
طرز ساخت صفت تفضیلی و عالی از صفت ساده مطلق
1. صفاتی که به e ساکن ختم می شوند هنگام گرفتن er و est، e ساکن حذف شده.
2. صفاتی که حرف آخر آنها به y ختم شده و قبل از y یک حرف صدا دار باشد با افزودن er و est تغییری داده نمی شود.
3. صفاتی که حرف آخر آنها به y ختم شده و قبل از y یک حرف صدا دار باشد با افزودن er و est ، y آخر به I تبدیل می شود.
4. صفاتی که مختوم به حرف بی صدا و قبل از حرف بی صدا یک حرف صدا دار باشد، هنگام تفضیلی و عالی شدن حرف آخر دوبل می شود.
ب-صفات دو بخشی که مختوم به حروف(y- ow- le- er) باشند با گرفتن (er) ویا (est) تبدیل به تفصیلی و عالی می شوند.
و سایر صفات دو بخش دیگر با کلمه ی (more)تفصیلی و باکلمه ی(the most)عالی می شود.
توجه:معمولابعد از صفات وقیدهای تفصیلی کلمه ی (than)و بعد از صفات عالی حرف اضافه (of)می آورند و همچنین در جلو صفات عالی معمولا حرف تعریف (the)قرار دارد.
قید:قیدها فعل را توصیف می کنند.
1- قیدهای یک سیلابی مانند صفات با (er) تفصیلی و (est)عالی می شوند.
طبقه بندی قیدهاclassification of adverbs
قیدها بر حسب کاری که در جمله انجام می دهند بر چند نوعند.
1-قید زمان adverb of time
این قیدها زمان وقوع کاری را بیان می کنند.
محل قرار گرفتن قیود زمان:
2. قیدهای مکان adverb of plsce
این قیود محل انجام کاری را نشان می دهند.
محل قرار گرفتن قیود مکان: قیود مکان معمولا بعد از فعل ذکر می شوند.
3- قید های حالت Adverb of maner
این قیود چگونگی انجام کاری را می رساند و اغلب به ly ختم می شوند که اغلب این قیود بعد از فعل می آیند ولی اگر فعل دارای مفعول باشد بعد از مفعول قرار می گیرد.
بعضی از قیود در حالت صفت و قید یک شکل دارند و از روی کاری که انجام می دهند می توان آنها را تشخیص داد.
قید زمان+قید مکان+قید حالت+مفعول+فعل+فاعل

LESSON1

درس اول
LESSON1



صبح بخیر good morning
صبح بخیر good morning
حال شما چه طور است؟ How are you?
خیلی خوب، متشکرم. Very well, thank you
او یک دانش آموز است She is a student=she’s a student
او یک دانش آموز است He is a student=he’s a student
او یک معلم است She is a teacher=she’s a teacher
او یک معلم است He is a teacher=he’s a teacher
آن یک در است It is a door=It’s a door
آن یک پنجره است . It is a window=It’s a window
آن یک قلم است. It is a pen=It’s a pen
آن یک مداد است . It is a pencil=It’s a pencil
آن یک تخته سیاه است . It is a blackboard =It’s a blackboard
آن یک میز است . It is a table=It’s a table
آن یک میز تحریر است . It is a desk=It’s a desk
آن یک صندلی است . It is a chair=It’s a chair

آن یک نیمکت است . It is a bench=It’s a bench
من یک دانش آموز هستم . I am a student=I’m a student
شما یک معلم هستید. You are a teacher= you’re a teacher

لطفاً تکرار کنید:please repeat
Thank you a teacher
How are you? a student
Very well a blackboard
Good morning a table
a bench


تمرینات درس 1

Exercises 1
جملات زیر را تکمیل کنید.
1- Its a pencil. 2- Its a door.
3- It is a blackboard. 4- Its a bench.
5- Its a window. 6- Its a desk.
7- She’s a teacher. 8- You are a teacher.
9- She is a student. 10- He is a student.

Iتوجه: قبل از شروع درس دوم لغات زیر را حفظ کنید:
کتاب book
دیوار wall
دختر girl
چکاره- چه what
شما چه کاره هستید؟ what are you?

الفبای انگلیسی


الفبای انگلیسی

جمعا 26 (بیست و شش) حرف است که به دو دسته تقسیم می شوند :



حروف بزرگ = Capital letters

این حروف که اکثرا در چاپ کتابها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:
A-B-C-D-E-F-G-H-I-J-K-L-M-N-O-P-Q-R-S-T-U-V-W-X-Y-Z

حروف کوچک = Small Letters
این حروف بدودسته تقسیم می شوند یکی حروف کوچک کتابی که عبارتند از:
a-b-c-d-e-f-g-h-i-j-k-l-m-n-o-p-q-r-s-t-u-v-w-x-y-z

دسته دوم حروف مخصوص نوشتن است بدینصورت:

برای پیشرفت دانش آموزان بهتر است ابتدا صداهای حروف را یاد بگیرند تا پس از تشخیص صداها بتوانند بآسانی لغات را فرا گیرند در این قسمت سعی شده حداقل صداهای مورد نیاز برای سال اول راهنمایی آورده شود.

صدا در انگلیسی
هر کدام از الفبای انگلیسی دارای چند صدا هستند که به ترتیب به ذکر آنها می پردازیم. صدای هر حرف را پس از تکرار حفظ کرده و معنای آنها را به خاطر بسپارید.

1 - حرفA
این حرف دارای صداهای زیر است
صدای(آ) مانند: (آرمی)=ارتش army
صدای (اَ) مانند: (کَت)= گربه cat
صدای(ای) مانند: (بریو)=شجاع brave
صدای(الف کوتاه) مانند: (کار)=اتوموبیل car

2- حرف B
این حرف معادل (ب) در زمان فارسی است مثال:
کتاب (بوک) book
پسر (بوی) boy

3- حرف C
این حرف اگر قبل از y-i-e قرار گیرد صدای(س) در غیر این صورت صدای(ک) را میدهد:
مداد (پِن سیل) pencil
دوچرخه (بای سیکل) bicycle
سقف (سیلینگ) ceiling
گربه (کَت) cat
سرد (کُلد) cold

4- حرف D
این حرف معادل(د) در زبان فارسی است. مانند:
تاریک (دارک) Dark
سگ (داگ) dog
نوشیدن (درینک) drink

5- حرف E
این حرف دارای صداهای زیر است:
صدای(اِ) مانند: (پِن) قلم pen
صدای(ای) مانند: (بی) بودن be

6- حرف F
این حرف معادل (ف) در زبان فارسی است مانند:
احمق (فول) fool
دور (فار) far

7- حرفG
این حرف گاهی صدای(گ) و گاهی صدای(ج) را می دهد مثال:
موتور (این جین) engine
خوشحال (گِی) gay
دختر (گِرل) girl
خوب (گوٌد) good

8- حرف H
این حرف معادل (ح-ه) در زبان فارسی است.مانند:
قلاب (هوُک) hook
عسل (هانی) honey
سخت-مشکل (هارد) hard

9- حرف I
این حرف دارای دو صدا به شرح زیر است:
صدای ( آی) مانند: (تایم) وقت time
صدای(ای کوتاه) مانند: (فیش) ماهی fish

10- حرف J
معادل(ج) می باشد.مانند: (جاست) عادل، درست just

11- حرف k
معادل(ک) می باشد.مانند:
(بُوک) کتاب book
(کینگ) پادشاه king
و چنانچه قبل از n در ابتدای کلمه به کار رود تلفظ نمی شود مانند:
(نو) دانستن know
(نیت) بافتن knit

12- حرف L
صدای(ل) را می دهد.مانند:
(لیپ) لب lip
(لیو)زندگی کردن live

13- حرف M
صدای(م) را می دهد.مانند:
(مُون)ماه moon
(مانی) پول money

14- حرف N
صدای(ن) را می دهد. مانند:
(نک) گردن neck
(نون) ظهر noon

15- حرف O
این حرف دارای صداهای زیر است:
صدای(او)مانند: (گو)رفتن go
صدای(آ) مانند: (فرانت)جلو front
صدای(او) مانند: (دو)انجام دادن do

16- حرف P
صدای(پ) را می دهد مانند:
(پن)قلم pen
(پام) کف دست palm

17- حرف Q
صدای(ک) را می دهد.مانند:
(کوئیک) سریع-تند quick
(کوئین) ملکه queen

18- حرف R
صدای(ر) را می دهد. مانند:
(روت) ریشه root
(رد) قرمز red

19- حرف S
این حرف دارای صداهای زیر است:
صدای(س) مانند: (سی) دیدن see
صدای(ز) مانند: (لوز) گم کردن lose

20- حرف T
صدای (ت) را می دهد مانند:
(تِل) گفتن tell
(تی چِر) معلم teacher
(تی) چای tea

21- حرف U
گاهی صدای(یو) مانند: (یونی وِرسیتی) دانشگاه university
گاهی صدای(اِ) مانند: (تِرن)نوبت turn
گاهی صدای(آ) مانند: (شات) بستن shut

22- حرف V
صدای (و) مانند:
(وِری)خیلی very
(ویکتوری) پیروزی victory


23- حرف W
صدای(و) در حالیکه لبها گرد می شوند. مانند: (ویندو) پنجره window
و گاهی صدای (یو) مانند: (فی یو)تعدادی few

24- حرف X
گاهی صدای (کس)-مانند: (فاکس)روباه fox
و گاهی صدای(گز) مانند: (اِگزَم) امتحان exam

25- حرف Y
گاهی صدای(آی) مانند: (بای) خریدن buy
گاهی صدای(ای) مانند: (سیتی)شهر city
گاهی صدای(ی) مانند: (یِستِردی) دیروز yesterday

26- حرف Z
صدای(ز) را می دهد.مانند: (زو) باغ وحش zoo
) سایز) اندازه size

صداهای ترکیبی
این صداها نیز در حد توان و یادگیری دانش آموزان سال اول راهنمایی تهیه و انتخاب شده اند.
=sh ش مانند: (شیب) گوسفند sheep
=chچ مانند: (تی چِر) معلم teacher
=ture چِر مانند: (پیک چِر) تصویر picture
=ph ف مانند: (فتو) عکس photo
=tion شِن مانند: (نِی شن) ملت nation
=ea ای مانند: (تی چِر) معلم teacher
=th بین (ت و ث) مانند: (توث) دندان tooth
=th بین (د و ذ) مانند: (ذی) آنها they

گرامر
توجه: قبل از انجام درس مطالب زیر را حفظ کنید:
(فعل بودن در زمان حال)
من هستم I am=I’m
شما هستید you are=you’re
او هست(اشاره به مذکر) He is=He’s
او هست (اشاره به مونث) She is=She’s
آن است(اشاره به اشیاء) It is=It’s
ما هستیم We are=We’re
آنها هستند They are=They’re