سیدرضا هادیان فر، مترجم و مدرس زبان انگلیسی
سیدرضا هادیان فر، مترجم و مدرس زبان انگلیسی

سیدرضا هادیان فر، مترجم و مدرس زبان انگلیسی

چگونه سطح زبان خود را بالا ببریم؟


یادگیری انگلیسی ( یا هر زبان دیگری ) یک فرایند است. شما به طور مداوم در انگلیسی پیشرفت می کنید. با به کار بستن نکته های زیر می توانید به طور موثرتری پیشرفت کنید.

1- یادتان باشد که یادگیری زبان یک فرایند تدریجی است و یک شبه اتفاق نمی افتد.2- اهداف یادگیری تان را از همان ابتدا مشخص کنید: چه چیزی می خواهید یاد بگیرید و چرا؟
3- یادگیری را برای خودتان به صورت عادت در آورید. سعی کنید هر روز چیزی یاد بگیرید. خیلی بهتر است روزی 10 دقیقه مطالعه کنید (یا اخبار انگلیسی را بخوانید، گوش دهید، و ...) تا اینکه هفته ای یک بار 2 ساعت مطالعه کنید.

4- یادتان باشد که خودتان را به یادگیری عادت بدهید! اگر روزی 10 دقیقه مطالعه کنید، انگلیسی به طور مداوم در ذهن تان خواهد بود اما اگر هفته ای یک مرتبه مطالعه کنید، انگلیسی به آن میزان در ذهن تان نخواهد بود.
5 - منابع آموزشی خودتان را خوب انتخاب کنید. برنامه شما می بایست خواندن، گرامر، نوشتن، صحبت کردن، و گوش کردن را در بر بگیرد.
6- روال یادگیری تان رامتنوع کنید، بهتر از همه این است که هر روز کارهای مختلفی انجام دهید تا ارتباط زمینه های مختلف را فعال نگه دارید. به عبارت دیگر، مطالعه خود را به گرامر محدود نکنید. 
7-
 دوستانی پیدا کنید که با هم مطالعه و صحبت کنید. یادگیری انگلیسی با یک شخص دیگر می تواند انگیزه شما را خیلی افزایش دهد.  8- برای گوش کردن و خواندن مطالبی را انتخاب کنید که به موضوع شان علاقه دارید. علاقه داشتن به موضوع، یادگیری را لذت بخش تر – و بنابراین موثرتر می کند. 

9- گرامر را به کاربرد عملی پیوند بدهید. گرامر به تنهایی به شما کمک نمی کند که زبان را به کار ببرید. شما باید آنچه را که یاد می گیرید با استفاده از آن در عمل تمرین کنید.
10- صحبت کنید. درک یک چیز به معنی این نیست که عضلات زبان شما می توانند صدا ها را تولید کنند. تمرین کنید چیزی را که یاد می گیرید با صدای بلند بگویید. ممکن است این کار عجیب به نظر برسد اما خیلی موثر است.
11- صبور باشید. یادتان باشد که یادگیری یک فرایند است – مکالمه روان به زبان خارجی نیاز به گذشت زمان دارد.
12- ارتباط برقرار کنید. چیزی جای برقراری ارتباط موفق  به زبان انگلیسی را نمی گیرد. تمرین گرامر خوب است -  اینکه دوستتان در آن طرف دنیا بداند در ای میل تان چه نوشته اید عالی است!
13- از اینترنت استفاده کنید. اینترنت مهیج ترین منبع بی پایان زبان انگلیسی است که به راحتی در دسترس شماست.

یادآوری:

1- به یاد داشته باشید یادگیری انگلیسی یک فرایند است. 
2- صبور باشید. 3- تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
آبجی چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 10:19 ب.ظ

توصیه‌های خوبی بود. این نکته رو هم اضافه کنید که مرورکردن و امتحان گرفتن رو حتما در برنامه یادگیری زبان خود داشته باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد